Eerste communie voorstelviering 10 maart 2024

EERSTE HEILIGE COMMUNIE 2024

Beste ouders,

Kinderen die in groep 4 van de basisschool zitten worden uitgenodigd om hun Eerste Heilige Communie te ontvangen. Maar ook oudere kinderen mogen meedoen.

Uw kind is van harte welkom!

Zoals Jezus met zijn vrienden het laatste avondmaal vierde, zo vieren wij dit in de katholieke kerk met de Eucharistie: het feest van de Communie.

We werken in de parochies Beverwijk, Wijk aan Zee, Velsen Noord, Heemskerk, Uitgeest, Castricum en Bakkum samen bij de voorbereiding van de kinderen op dit grote feest. Bij voldoende aanmeldingen kunnen de kinderen de Communie in hun eigen kerk ontvangen.

Een lijst met de startdatum en alle datums met kindermiddagen en gezinsvieringen ontvangt u bij het inschrijven van uw kind.

Wij zijn een groep enthousiaste begeleiders die de thema’s van de kindermiddagen uitwerken: toneelstukjes, filmpjes, knutselwerkjes, liedjes… kortom, alles om samen leuke en leerzame middagen te beleven!

U kunt uw kind het makkelijkst aanmelden via het online formulier op de website van uw parochie, of stuur een e-mail naar: eerstecommuniegroep@gmail.com

Ook als uw kind niet gedoopt is, kan hij/zij meedoen met het eerste communie project. Dan kan hij/zij in de loop van het jaar het Doopsel ontvangen.

Namens het regionale team van kindercatechese,

Kapelaan Jaider Chantre Sánchez

Pilar Casanova en Ageeth Backer (Eerste Heilige Communiegroep)

Mocht u vragen hebben, aarzelt u dan niet om contact met ons op te nemen.
U
kunt bellen naar Pilar Casanova: 06-52134152 of een mailtje sturen naar: eerstecommuniegroep@gmail.com of voor verdere info naar het secretariaat van onze parochie; zie het briefhoofd.

Samenwerkende parochies Regio IJmond Noord

Parochie St. Eloy (locatie Agathakerk en St. Odulphus, Beverwijk/Wijk aan Zee) – Parochie St. Jozef (Velsen Noord) – Parochie H. Laurentius en H. Maria (Heemskerk) – Parochie O.L.V. Geboorte (Uitgeest) – Parochie De Goede Herder (Castricum)