INFO 100 JAAR H. AGATHA

ZIE OOK FACEBOOK: AGATHAKERK 100 JAAR en www.agathakerk.nl

WIE WAS DE H. AGATHA?

In het parochieblad nr. 01 en 02 kunt u lezen over “Het verhaal van de Agatha”, geschreven door pastor Ron Hopman.

In februari was de feestelijke openingsviering. De maand maart staat in het teken van de Veertigdagentijd. Eerst werd op 9 maart een prachtige Mattheus Passion gezongen in de Agathakerk. Tijdens het weekend van Palmpasen worden er diverse Passions gezongen in de kerken, (zie ook het parochieblad).

14 APRIL KOOR LAUS DEO

In het kader van het 100-jarig bestaan van de H. Agatha worden ook gastkoren en gast-voorgangers uitgenodigd. 14 April kwam het koor Laus Deo uit Uitgeest de viering muzikaal opluisteren. Laus Deo zingt volgens traditie Latijnse en Gregoriaanse gezangen. Maar daarnaast ook Duitse, Engelse en Russische motetten.

KONINGSDAG

De tijd gaat snel: Koningsdag 27 april zal er op de Breestraat een vrijmarkt zijn. Wij willen de deuren van de kerk ook openzetten! We willen u vragen of u nog leuke spullen heeft die we mogen verkopen om zo extra inkomsten te krijgen voor onze kerk en de festiviteiten rondom het 100-jarig bestaan. U kunt de spullen inleveren op

• Woensdag 24 april tussen 10:30 en 12:00 uur en op
  • Vrijdagmiddag 26 april tussen 14:00 en 16:00 uur.

U heeft dus nog wel even tijd om uw kasten, zolder en schuur op te ruimen. Houd onze berichten via de diverse kanalen in de gaten zodat u het laatste nieuws over deze activiteiten weet!

VOORBEREIDING OP PINKSTEREN met Sycamore

4,11 en 18 mei worden in de H. Agatha drie Sycamorebijeenkomsten gehouden. Sycamore is een laagdrempelige cursus voor mensen die nieuwsgierig zijn naar Jezus en het christelijk geloof en waarom dit relevant is voor het leven van vandaag de dag. We beginnen om 15.00 uur met koffie of thee en de bijeenkomsten, onder leiding van kapelaan Jaider duren ca. 1,5 uur. Een mooie voorbereiding op Pinksteren

OPGEVEN VOOR DE GOSPELDAG EN MUSICALAVOND

Ook kan iedereen zich opgeven voor een feestelijke Gospeldag, deze wordt gehouden op 29 juni. De dag staat onde leiding van Chesron Ledes, velen bekend! Meer info: www.cgrledes.nl, info@cgrledes.nl of bij het Eloysecretariaat.

Tevens is een projectkoor opgericht door themakoor Staccato, Het projectkoor met o.a. oud leden van het koor, zal 27 september een avond vol musicalmuziek verzorgen. Dit project is inmiddels gestart maar wie weet kunt u er nog bij!

VERDERE INFO

Deze info wordt telkens bijgewerkt!