Over de parochie St. Eloy

De RK parochie St.Eloy is een open, toegankelijke, gastvrije en sociale geloofsgemeenschap, die God’s zorg viert en deelt met haar parochianen en omziet en oog heeft voor de node van de medemens.

Onze parochie bestaat uit drie (kerk) locaties: de H. Agatha, de Regina Caeli en de St. Odulphus en heeft ca 9000 parochianen, ruim 300 vrijwilligers en vele werkgroepen en koren. De parochie probeert, samen met de pastores, voor elke doelgroep aktief te zijn, maar kan het niet alleen! Wilt u, op welke manier ook, uw steentje bijdragen, meldt u dan aan bij het centrale secretariaat van de parochie: secretariaateloy@planet.nl, 0251-215094.

Locatieteam R.K. Parochie St. Eloy

Pastoor Ruben Torres, voorzitter.

Dhr. Co Wittebrood,  (H. Agatha), tevens vicevoorzitter.

Dhr. Peter Tervoort, secretaris.

Dhr. Dick Meijne, penningmeester.

Mw. Saskia Bos, (Regina Caeli) en afgevaardigde  regiobestuur.

Dhr. Cor Hienkens, afgevaardigde regiobestuur.

Dhr. Jos Baltes, (St. Odulphus)

Contactadres: secretariaateloy@planet.nl/0251-215094

Sluiting kerklocatie Regina Caeli
Het regiobestuur heeft in nauwe samenwerking met het locatieteam van de parochie St. Eloy aan de bisschop het voornemen kenbaar gemaakt de kerklocatie Regina Caeli (Hilbersplein 78, Beverwijk) te sluiten. Het sterk teruglopend aantal kerkbezoekers, de daarmee samenhangende forse afname van de inkomsten en een tekort aan voorgangers in onze regio zijn de belangrijkste redenen hiervoor. Dit is een ingrijpende maatregel, die met name voor de reguliere kerkgangers van de Regina Caeli zeer pijnlijk is. Gegeven de noodzaak om tot reductie van het aantal kerkgebouwen te komen, is een dergelijk besluit helaas onontkoombaar. Op zondag 5 februari 2023 is het bisschoppelijk decreet om de Regina Caeli aan de eredienst te onttrekken afgelezen en werd op waardige, maar zeker ook warme wijze de laatste viering in de vertrouwde Regina Caeli gehouden.